10 September 2012

MENCINTAIMU APA ADANYA :)


assalamualaikum..:)


da agak lama xkeluarkan idea untuk blog, hari nie muncul lg mengupdate :D
kisah cinta aku dgn dia masih belum berakhir, da bermacam halangan ditempuhi namun sbgai seorang insan..
berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ni tidak membahagiakan, sedekahkan satu snyuman walau jiwa ini tidak lagi mampu bertahan, belajar mmaafkan walau hati sering dilukakan, berhenti memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran, hiduplah dengan iman walau hari dipenuhi dengan dugaan dan berpeganglah pada allah walau Dia tidak kelihatan :)

setiap orang mahukan kegembiraan, tiada mahukan kesakitan tapi kita tidak akan dapat melihat pelangi tanpa hadirnya hujan di awalnya. begitu  juga dgn kehidupan kita..

"aku ingin mencintaimu dengan sederhana dengan kata yang xsempat diucapkan kayu kpd api yang menjadikannya abu. aku ingin mencintaimu dengan sederhana dengan isyarat yang xsempat disampaikan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada"

namun ingatlah, walau digengam kuat andai ia bukan milik kita ia terlepas jua. walau ditolak ke tepi, andai ia untuk kita ia mendatang jua.



3 comments:

  1. kata-kata last skali tu hmpir dengan ayat yg aku katakan pada bf aku.. huhu~ semoga korang dtakdirkan bersama

    ReplyDelete
  2. "aku ingin mencintaimu dengan sederhana dengan kata yang xsempat diucapkan kayu kpd api yang menjadikannya abu. aku ingin mencintaimu dengan sederhana dengan isyarat yang xsempat disampaikan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada"
    ~ macam kata-kata dari muvi HACKS (Hanya Aku Cinta Kau Seorang) kan?

    ReplyDelete